Zombies

http://www.awem.com/pictures/plants-vs-zombies/plants-vs-zombies-pic05.gif

Har funderat lite på det här med zombies eftersom att de tydligen ska pressa in dem i vartenda spel som släpps nu för tiden. Det jag har kommit fram till är att jag inte FÖRSTÅR zombies. Ska förklara detta.

Som jag har förstått det så det enda zombies gör är att gå omkring och säga "BRAAAAAINS" Jag har aldrig förstått varför de är ute efter människor. Visst de vill ha deras hjärnor men om ni tänker vad som händer i zombiespel när man blir dödad av dem så får man ju bara en Game Over ruta. Man får inte se någon animation där de äter din hjärna eller vad de nu ska göra med den.

Det känns ibland som att zombies finns för att man vill ha någon fiende som man inte behöver komma på någon storry bakom och som man inte kan relatera till eller känna någon empati för någon. Vilket inte är helt fel i alla spel men är det verkligen okej att ha dem i alla spel. Släng in något annat. T.ex. golems kanske. Hitta på någon kul storry och släng in golems.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback