30% under lvl 10?

Jag hittade lite intressant fakta om World Of Warfcraft. Nämligen att 30% av alla som spelar det inte kommer över lvl 10.

Det kan tyckas lite konstigt med tanke på hur många som spelar spelet. 30% av 12 miljoner är ändå 8400000. (det där ärknade jag ut i huvet...) Men jag tror att det är såhär:

Folk spelar spelet. När de kommer upp lite i tio så inser de att det kanske inte var så kul att vara warior och så byter de till warloc och lvl: ar till 10 och inser att: Nej jag vill inte vara Human över huvud taget och jag är ändå bara lvl tio. Jag byter till Nightelf ist. Och sedan så kanske de har någon kompis som vill spela och då börjar de om för att de vill spela med sin kompis.

Jag tror att det är så. Det kan ju inte vara så att 8400000 personer inte vet hur de ska lvl:a efter lvl tio.

Det är vad jag tror. Har du någon annan teori? Berätta gärna i en kommentar.

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback