Dreamhack



Dreamhack Skellefteå omgång 6 var slut då.
Efter en helg med enbart spel, energidryck, spel, godis och lite mer spel så vill man bara fara hem och sova. Nu får jag det att låta som att jag var där med dator men det var jag inte. Det där var bara det jag skulle ha sagt om jag hade varit där med dator. Jag misstänker att de flesta som var där inte ska sova när de kommer hem. De ska förmodligen spela dator.

Jag var där åtta timmar i söndags och det fick mig att önska att jag hade tagit med mig en dator och varit där. Förmodligen kommer jag att göra det nästa gång. Det första jag slås av när jag kommer in i lokalen är hur extremt lite luft det finns där inne. Hur någon kan överleva där inne var för mig ett mysterium. Efter åtta timmar så hade man dock vant sig vid den annorlunda klimatzonen och syrebristen blev ett slags måste för stämningen. Andra bidragande faktorer var det gröna laserljuset, den höga musiken och att då och då så började folk skrika hallå tillsynes helt oprovocerat.

Den största skillnaden mellan Dreamhack och ett lan som du har hemma när ni bara drar ihop några kompisar är förutom att det är ca trehundra personer till är att när du tröttnar på att spela dator så finns det en hel massa andra roliga saker man kan ägna sig åt. Så som att gå och spela xbox. De spel som jag prövade där var Fifa 11, Super streetfigher IV och Blur. Man kunde också spela rockband, bygga pärlplattor eller ställa upp i andra tävlingar. En annan rolig sak som jag testade var något som kallades för Snowflake. Det är ett system där du har en skärm som du kan röra för att interagera med. Jag har prövat det förut när det var väldigt nytt och det är kul att se hur långt de har kommit. När jag först testade det så kunde man inte ens stänga program som man öppnade vilket ledde till att man då och då behövde starta om systemet för att det började gå så sakta. Det spel som jag tyckte bäst om på Snowflakeskärmen var ett spel som kallades för Tap. Det gick ut på att trycka på prickar som kom fram på skärmen. Simpelt men väldigt roligt.

Jag nämnde ju också pärlplattor. Det kan ju tyckas lite konstigt att de har pärlplattor på en datorfestival men de hade en massa mönster för att bygga nintendokaraktärer samt megaman och lite andra nördiga saker. Jag byggde en goomba som ni kan få se nedan.

Om vi ska sammanfatta alltihop då. En massa nördar som stänger in sig i en källare och spelar. Stämningen är god och man ångrar att man inte hade med sig en egen dator.

Om man ska se något negativt så är det nog att det började på lördagen och slutade på måndagen. Det hade varit bättre om de gjort som vanligt att börja på fredagen och sluta på söndagen men det är fortfarande bara ett väldigt litet klagomål på en i övrigt helt perfekt helg.


Min pärlplattetolkning av en Goomba från Super Mario

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback