Spelreklam...

Jag måste bara få säga att jag blir alderens varm i hjärtat av att se så mycket spelreklam på facebook. Jag har sett reklam för  Neosteam, Wow cataclysm, League Of Legends, Starwars The Force Unleashed, DJ Hero 2... och många fler. Dessutom så har jag sett att en massa program på Discovery är sponsrade av Call Of Duty Black Ops.

Jag ser detta som ett bra tecken även fast man skulle kunna se det som ett dåligt tecken. Jag menar, det kan ju vara bra för att visa att spel är något för alla och att det ligger minst lika mycket pengar i den industrin som i filmindustrin. Det skulle ju kunna vara dåligt också för jag menar... alla hatar ju reklam. En annan dålig sak är ju att spelmediet vill in i kulturfinrummet. Det vill säga bland tung tysk literatur och polsk dockteater. Hur mycket sådant har ni sett reklam för på TV? Nej just det. Nu ska jag plugga på med Python. Kan skriva om mina framsteg ngn gång.

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback