The Social Network

http://www.allwelike.com/wp-content/uploads/2010/09/the-social-network-movie-poster.jpg

Jag har just varit och sett The Social Network som är den sanna historien om hur Facebook blev till. Mark Zuckerberg
(Jesse Eisenberg) Skapar tillsammans med sin kompis Eduardo Saverin (Andrew Garfield) en sida som de kallar för TheFacebook. Saken är bara den att tvillingarna Cameron och Tyler Winklevoss (Armie Hammer) hävdar att han snott idén från dem. Därför stämmer de honom. Vid sidan om detta så blir Mark stämd av Eduardo också, sin enda vänn.

Jag tycker att filmen var väldigt bra, inte bara för att jag älskar facebook utan för att den var intressant och ganska invecklad. Jag gillar sådana filmer.

Det som failade var att den inte började från början, skulle kunna tänka mig att det var ca 5 min in i filmen. Dessutom slutade den funka ett litet tag också... Och så undrar folk varför man laddar ner i stället för att gå på bio. Konstigt när det funkar sådär med filmvisninen.

Jag blev sugen på att knacka lite kod när jag såg denhär filmen så jag ska nog göra det nu.

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback