Bejeweled

http://somekindoffabulous.files.wordpress.com/2010/02/new-bejeweled-blitz-facebook-interface.jpg

Jag har märkt en lite konstig sak. Jag har någon slags läskigt pervers förkärlek till små spel utan någon direkt mening förutom att göra samma sak om och om igen för att få mer poäng. Inte sagt på något sätt att jag ogillar trippel A spel med skitbra grafik och jättetunga storys. Jag menar bara att jag kan lägga ner mer tid på Quadrapop än Cod (kanske inte jättedjup story men ni fattar poängen).

Min senate hangup som jag är totalt lost i är Bejeweled Blitz på facebook. Klicka på två diamanter dredvid varandra för att få dem att byta plats, skapa en rad med tre eller fler diamanter på rad och raden försvinner och du får poäng. Du får en minut på dig att skaffa så mycket poäng som möjligt och sedan finns det en liten topplista med alla dina vänner som har spelat spelet.

Jag tror att jag ha spelat Bejeweled i kanske tre timmar totalt. Vilket betyder att jag har spelat det totalt 180 gånger. Vilket är ganska sjukt egentligen men spelet är ju helt genialt. Har du inte spelat det än så gör det! Skriv Bejeweled Blitz i sökrutan och ta den översta träffen så kommer du dit och kan försöka slå mitt rekord. Den här veckan är det 155,400. Mitt högsta resultat någonsin är 262 050.

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback