Space



I dag såg jag en kul sak. Nämligen en lekpark som var byggd som ett spel, eller om det var spelet som var byggt som en lekpark... What? tänker ni säkert nu men jag ska förklara.

Idag var vi och såg någon random pjäs på Nordanå och eftersom att alla hade hört att skeppet var flyttat in på gården så tänkte vi att vi skulle se hur det såg ut. När vi kom dit så möttes vi av en besvikelse dock. Det verkade som att Skellefteå sin vana trogen hade tagit en kul lekpark och gjort den till en stilren lekpark som förvisso var godkänd på alla säkerhetspunkter men som suger. En närmare titt visade dock att den var byggd som ett spel.

En kontrollenhet vid sidan av som bestod av en gungbräda som man kunde vicka på för att göra val samt en skärm som visade highscore och där du kunde välja spelläge gjorde att du kunde starta olika spel och den höll även koll på highscore. Sedan var det olika knappar i klätterställningen som (i det spelläge vi prövade) man skulle trycka på så fort de blev gröna. Systemet kallades tydligen för space.

Jag tycker att det är helt amazing att de har satt en sådan i en lekpark. Däremot så har jag svårt att tänka mig att små barn kommer att ha så stort utbyte av det eftersom att vi knappt lyckades förstå hur man skulle gå tillväga. Men epic winn till Skellefteå kommun som har gjort en kul lekpark efter 2008. Den enda nackdelen är att den är på andra sidan älven.

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback