PC vs Xbox vs PS3

Nu kommer alltså som utlovat ett inlägg där jag jämför PC, xbox och PS3. Jag hade tänkt lägga upp det så att jag börjar med att jämföra PC mot konsol och sedan xbox mot PS3. Jag tänker inte heller säga vilket jag tycker är bäst, ni får väga för och nackdelarna mot varan själva. Okej, here we go:

PC Fördelar:                                                                                   PC Nackdelar:

Man får bättre precision med musen än med konsolkontrollerna.         Datorers prestanda förbättras ständigt       
                                                                                                     så man måste köpa ny dator oftare än en
Det är lättare att spela online med en dator.                                      spelkonsol.

En dator har fler änvändningsområden än bara spelande.                   Det är nästan omöjligt att spela flera på   
                                                                                                     samma dator.
Spelen är alltid billigare till PC när de släpps till multiplatform.
                                                                                                     Det släpps färre spel till PC.

Sådär, det va för och nackdelar med PC. Nu går vi över till konsollerna:

Xbox Fördelar:                              Xbox Nackdelar:
             
Möjlighet att hyra film                    XBox Live! Att det kostar pengar att spela online mot varnadra.

Vissa exklusiva titlar                      Ljudnivån.
      
                                                   Prestandan
                                                    
                                                   Kenobyl kärnkraftverket som sitter bakom.


PS3 Fördelar:                              PS3 Nackdelar:

Gratis onlinespelande                   PSN är lite rörigt och utbudet på billiga roliga småspel är lite skralt

Vissa exklusiva titlar                    Vissa multiplatformstitlar är inte direkt optimerade för PS3

Ljudnivån                                    Ingen möjlighet att hyra film över nätet

Blu-Ray-spelare                          Kontrollen

Prestandan

Sådär, det var min jämförelse. Bli gärna fan till min blogg på facebook www.facebook.com/skegamer.blogg.se där kommer jag att lägga ut exclusivt material. Jag ska också börja fundera på Lead And Gold recensionen så den kommer också inom en snar framtid.

                                           /L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback