What's new..?

Så, vad ska jag hitta på nu då? Det var en fråga som jag ställde mig själv i dag, jag har ju recenserat Lead And Gold så vad ska jag hitta på nu? Jag fick en skitbra idé som heter Dragon Age. Det enda problemet är att det är typ 65 timmar långt och jag har spelat 8-9 och fastnar hela tiden så jag ska harva på med det ett litet tag men det dröjer nog länge innan det kommer en recension men bara för att ni ska ha möjlighet att köpa det om ni vill innan de slutar sälja dem så ska jag berätta lite om vad det är.

Det är ett rolspel där du i början får välja ras och kön och klass samt din historia. Sedan får du spela ett fantasy spel där dina val styr spelets gång. Spelet handlar i korta grad om att människorna alverna och dvärgarna för ett krig mot några orkliknande varelser. Människorna, Alverna och dvärgarna har även satt ihop sina bästa krigare och magiker till ett brödraskap som kalls grey warden och som leder kriget. Sedan blir grey warden förådda och förintade alla utom några få och ni ska ge er ut och leta allierade som kan hjälpa er att hämnas förädarna och vinna kriget mot orkvarelserna. Det fina med spelet är att det är bioware som har gjort det så att alla 65 timmarna är värda att spela och när du har spelat igenom spelet så kan du starta en ny gubbe och spela 65 timmar till. Som i alla rolspel så kan du forma din egen historia och inleda relationer med dina party members eller bli osams med dem och få dem att lämna prtyt. Helt klart värt att spela.

Men jag vet inte riktigt vad jag ska spela nu, jag ska fortsätta leta.

              /L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback