Playstation Move

http://i.zdnet.com/blogs/zdnet-playstation-move.jpg

 

I dag så var det tredje dagen på temaveckan och vi skulle gå på stan och intervjua någon som jobbade i en affär. Tilläggas ska också att vi i min grupp var tvungna att prata med någon som jobbade i någon spelbutik. Då tänkte vi inte helt oväntat att vi skulle gå till game och prata med dem. Det visade sig dock att de var dryga och otrevliga och ville inte prata med oss så vi fick gå på Claes Olssons i stället. Nu har jag bestämt mig att jag inte tänker handla något mer på Game för att de var så otrevliga.

 

Men i alla fall. På Game prövade jag nya Playstation Move. Alltså jag är helt överaskad över hur bra det var. Jag prövade Fäktning, bågskytte och pingis. Pingis var det som funkade bäst. Där märktes det verkligen om man vred på kontrollen och om man slog hårt eller om man slog löst. Det var överraskande kul. Det som funkade sämst var svärldsspelet. Jag viftade och viftade men det hände inte så mycket mer än att han slog. Det är förvisso det ha ska göra men min motståndare hade juj en sköld och jag var väldigt snabb och högg från sida till sida och underifrån och så där han inte höll skölden. Det registrerade dock inte spelet så min gubbe bara stod där som ett fån och ryckte lite. Inte speciellt kul. Det sista jag vill säga är att den som prövar den där och inte känner för att tugga och slicka på bollen där uppe måste kommentera och berätta det här...


/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback