Programnamn

Jag fick en snilleblixt i dag. Nämligen att jag skulle tömma datorn på en massa skitprogram som jag aldrig använder.
Heh. Lycka till. Jag klickade upp avinstallera program från kontrollpanelen och fick en lista på minst trehundra program som jag inte hade en jävla aning om vad det var för något och vad de gjorde.

Några program hade jag förstås koll på, jag är inte helt tekniskt handikappad. Men kanske 250 stycken har jag ingen aning om vad de gör. Då känns det ju inte direkt jättelockande att ta bort dem heller eftersom att datorn kanske slutar funka.

Jag ska ta tag i det snart och försöka googla fram vad programmen gör men VARFÖR måste de ha så konstiga namn? :O Hade de inte kunna heta typ: Program to play movies. Eller Program to write code in? Hade ju varit mycket enklare men jag gissar att det skulle få IT mediet att framstå som ganska töntigt. Jag menar vi kräver ju inte att filer ska heta: A guy saves the world eller A guy rescues a girl.

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback