Twitter

http://www.genshiken.se/twitter.png?ds

Jag har inte rikigt tid att blogga just nu. Jag håller på att försöka lära mig Twitter. Vilket värdelöst socialt media det är egentligen. Jag fattar tanken med att man kan skriva små "statusuppdateringar" om vi ska snacka facebookspråk. Men det kan väl inte kallas socialt media om man inte kan kommentera någon annans "statusuppdateringar"? Det finns så vitt jag kan se inget sätt att få tag på någon. Så vida man inte skriver typ: Linus vad har vi för läxa? Och då kan jag "svara" genom att skriva typ: Vi har ingen läxa i veckan Linus (min namn fantasi är ganska dålig). Och det är ju inte alls osmidigt om man har några hundra som följer en och följer kanske tusen pers.

Jag är helt säker att det ska finnas något lättare sätt. Annars så är det ju helt meningslöst och jag ska sluta direkt. Jag ska ge det en chans till. Mina fortsatta framsteg kan ni läsa om här.

Btw om någon kan twitter och har lust att lära mig så kan ni bara skriva en kommentar så kan vi snacka om saken.

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback